Smart casual cu Answear

Sunt un antreprenor in industria de online-marketing si nu ma pot plange ca imi merge rau, ba dimpotriva. "Meseria" mea este sa incerc sa aduc clienti colegilor care stau cu ochii in calculator cu zilele si uneori cu noptile astfel incat firma sa prospere si sa putem face profit. Nu prea multi clienti insa pentru ca apoi cantitatea va dauna in mod cert calitatii, iar un client adus in plus care iti plateste o factura lunar dar care insa iti rupe din timpul dedicat celorlalti nu va face numai pe acel client nemultumit ci pe toti ceilalti. Prefer sa tin lucrurile in echilibru si un numar de clienti limitat.
Antreprenoriatul, ca sa vedeti de ce am facut aceasta introducere, presupune o anumita atitudine si un stil aparte de a te imbraca. Nu lucrezi nici la birou toata ziua pentru a veni in pantaloni scurti si papuci (bleah!) cum vin unii programatori la munca, nici nu ai intalniri de business toata ziua pentru a te impopotona la patru ace, la cravata si costum. In plus, ca antreprenor nu stii niciodata cand termini "programul de lucru" si asta pentru ca nu ai unul prestabilit - pur si simplu alergi cat e ziua de lunga pentru a-ti dezvolta afacerea...

Smart casual - stilul


Cred ca stilul "smart casual" a fost inventat special pentru cei ca mine, care trebuie sa alerge de la client la client si de acolo la potential client, care trebuie sa fie la orice ora gata si pentru o intalnire intr-o cafenea dar si intr-un restaurant mai pretentios sau intr-un office building de pe Calea Victoriei, care este mereu gata sa puna rucsacul cu laptopul in spate si sa o ia din loc sau sa participe la o intalnire formala cu un comitet de decizie sau vreun board care iti poate da "verde" pentru urmatorul proiect sau urmatoarea colaborare pentru servicii de optimizare in mediul online. 

Smart casual nu este doar o tinuta ci si o atitudine - mereu gata sa te adaptezi situatiei, indiferent de persoana pe care o intalnesti sau mediul in care te afli la un moment dat, mereu gata sa adopti un anumit stil de discurs sau sa abordezi problemele din perspectiva celui care se afla in fata ta, indiferent ca este directorul unei corporatii sau un antreprenor ca si tine, la primul sau start-up.


Smart casual - atitudinea


Ca antreprenor iti place sa te trezesti dimineata devreme si trebuie sa te trezesti dimineata devreme. Nu ai timp de stat in pat, de lancezit, chiar daca ai putea crede, privind din exterior situatia, ca ai putea sa dormi o ora in plus pentru ca "oricum lucreaza altii pentru tine"... Nu-i asa! Antreprenoriatul iti transmite o stare de alerta permanenta si vrei sa fii mereu in actiune, sa faci ceva pentru a aduce clienti, pentru a-i multumi in ceea ce priveste serviciile pe care le oferi, pentru a-ti eficientiza activitatea in cadrul companiei pe care vrei sa o dezvolti. De aceea, ora 6 este cea mai potrivita ora de trezire pentru un antreprenor ca mine - un dus scurt si fuga la sala. Cel putin asa fac eu, care pana la 7.30 imi termin antrenamentul zilnic.
Miscarea pe stomacul gol este perfecta - arde caloriile deja depozitate de organism si nu pe cele pe care abia le-ai obtinut la masa pe care ai luat-o cu doua ore inainte (asa cum se intampla in cazul celor care prefera sa mearga la sala seara, de exemplu).
La ora 8.00 termin deja dusul si iau micul dejun, iar la 8.15-8.30 sunt gata sa ma apuc de treaba si cat e ziua de lunga (pana noaptea tarziu) incerc prin toate mijloacele sa-mi dezvolt afacerea - intalniri cu clienti si potentiali clienti, unii mai pretentiosi si cazuti pe pamant din sfere inalte, altii mai ancorati in realitate, intalniri cu colegii la birou, timp (destul de mult) petrecut in mediul online pentru a verifica rapoartele de optimizare, timp (si mai mult) petrecut in trafic, etc. 

Desigur, toate acestea imbracat smart casual, asa cum spuneam... 


Smart casual - tinuta


Tinuta smart casual presupune combinarea unor piese vestimentare astfel incat acestea sa fie atat "smart", adica ceva mai mult decat o pereche de blugi si un tricou, cat si "casual" adica o tinuta relaxata care sa iti confere o atitudine pe masura. Cum poti fi si smart si casual in acelasi timp?

Simplu. Eu unul mi-am format un anumit dressing code de smart casual, unul propriu. Desigur, combinatii sunt cu miile, insa eu adopt un anumit cod:

  • camasa sau tricou cu guler si cu maneci lungi


Vara sau iarna, nu ma veti vedea nici in maneci scurte si nici fara guler. Este modalitatea mea prin care, chiar daca sunt "in blugi si tricou", prin faptul ca tricoul are guler si maneci lungi (acel gen de polo T-shirt) ma face sa nu par venit la un meci fara spectatori pe stadion ci sa pot sa intru in orice office al oricarui CEO fara sa ma apese gandul "de ce nu mi-am luat azi camasa aia!?". Intr-o intalnire de business gandurile se focuseaza pe business si nu pe tinuta, desi tinuta iti confera la randul ei o anumita atitudine. Desigur, am destui prieteni care vara, la 40 de grade, ma intreaba "da' nu ti-e cald cu maneca lunga?". Nu, nu imi e, le raspund, da' tie ti-e frig daca ai antebratul dezvelit? 
  • blugi drepti, netaiati, nedescusuti, fara accesorii inutile


Am mai scris despre asta intr-un articol pe acest blog. Nu-mi place moda ca si conventie sociala care spune "hai, anul asta, sa ne rupem toti blugii in fund si sa spunem ca asa se poarta!" sau "hai, anul asta, sa mergem toti cu gaini albe in cap, ca asa am vazut-o pe Iulia Albu la o emisiune!". E o tampenie si asa cum acum radem de tinutele ridicole pe care le purtau unii acu' un an (ca..."asa se purta"), la anul vom rade la fel de moda asta cu taiatul blugilor in fund! De aceea, mai ales cand sansele sunt mari ca omul pe care urmeaza sa il intalnesti sa poarte costum chiar si cand iti ofera 5 minute pentru o intalnire de business dupa program intr-un bistro, nu vii in niste zdrente care ii transmit celui din fata ta mesajul - "Ia uita-te la mine! Asa e ca iti place parul meu de pe picioare?". Jenant, nu?
Moda poate fi ridicola si te poate pune in situatii ridicole, in special atunci cand o adopti intr-un mod gresit in mediul antreprenorial si de business iar un astfel de stil numai "smart" nu se cheama ca e...

  • pantofi casual, comozi 
Am sesizat ca unii combina foarte bine sneakers la tinuta smart casual. Nu sunt genul acela si prefer sa port niste pantofi extrem de comozi, care iti sar in ochi nu pentru ca fac parte din alt gen de tinuta ci pentru ca au o culoare care iti atrage atentia, de exemplu - daca imi pun pantofi sport rosii sau galbeni la blugi drepti albastri si tricou negru cu maneca lunga si guler, nu credeti ca fac o impresie mai buna decat imbracat in aceeasi tinuta dar incaltat in sneakersi? 
Sneakersii sunt comozi, dar totusi transmit un mesaj de prea multa lejeritate omului pe care il intalnesti, in special daca acesta este "calcat si apretat" pana in nodul de la cravata care il sugruma de gat.
Prefer pantofii casual, care sunt si comozi si nici nu par din alt film atunci cand intru la client in birou.



  • sacou 
Am lasat acest accesoriu vestimentar la urma pentru ca il utilizez cel mai rar. Sacoul il pun peste tricou sau camasa doar cand efectiv este necesar si urmeaza sa intru intr-o intalnire in care dressing code-ul este extrem de formal sau persoana din fata mea nu se intalneste decat cu persoane imbracate la costum (sunt destui astfel de directori, nu va mirati). Pot sa vin doar intr-un tricou cu maneca lunga si sa ii arat ce pot sa fac pentru el ca si client, la fel cum ma prezint la intalnirile cu ceilalti clienti, insa, credeti-ma, am pierdut o groaza de oportunitati in primii ani de antreprenoriat din cauza unei astfel de atitudini.

Asdar, sacoul poate fi de orice tip si din orice material, atata vreme cat "imi vine bine" - pot combina si sacouri de costum dar si sacouri casual, indiferent de situatie, cu o camasa casual sau cu un tricou cu guler pe dedesubt, sacourile imi vin perfect in orice situatie.




Smart casual - recomandarea 


Ce v-am spus eu mai sus sunt doar niste consideratii personale asupra stilului smart casual, stil pe care il adopt eu si care ma face sa ma ridic din pat la ora 6, sa imi incep ziua cu energie si sa o inchei abia dupa ce termin treaba, indiferent ca a trecut de mult timp de miezul noptii. Imi place atitudinea si energia pe care mi-o ofera tinutele mele si imi place sa fiu nonconformist dar in acelasi timp adaptat oricarei situatii si oricarei intalniri cu orice persoana, in orice loc.
Din partea mea, puteti sa combinati elementele cum vreti voi, sa purtati blugi rupti in fund si taiati la genunchi cu un sacou ros in coate, paion la gat, palarie pe cap si sneakersi dezlipiti - smart casual tine doar de atitudinea pe care o ai dar pariez ca daca faci parte dintre persoanele care adopta combinatia horror expusa cu siguranta ca te trezesti nu mai devreme de ora 12 iar viata ta s-a terminat chiar inainte de a incepe sa constientizezi amalgamul de idei despre viata pe care le ai in cap!

A! Era sa uit - fiti smart si casual in acelasi timp - starea de relaxare si istetimea pe care o denota un astfel de stil, pe care, fara sa constientizezi, il vei adopta si in viata, iti va aduce mai mult decat orice alta tinuta pe care ai avea-o. V-o spune unul trecut prin multe...



Articol scris pentru proba Answear din cadrul competitiei Super-Blog 2016.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Transformă-ți grădina într-o oază de relaxare cu Biano!

Sanatate de la Sano Vita

Cum am invatat sa vorbesc "retelistica"...