Povestea unei perechi de jeans

Amintiri in stil Denim...


Cu totii avem cate o pereche de jeans preferata, pantaloni pe care ii pastram peste ani indiferent de starea lor, mai precara sau mai de Doamne-ajuta - unii s-au indragostit de blugii din liceu si de atunci isi cauta mereu perechi care sa le aduca aminte de acele vremuri. E drept, care se gasesc din ce in ce mai rar de cand cu moda asta schimbatoare de la an la an...

 Altii s-au indragostit de blugii evazati care inca le amintesc de anii '60, atunci cand fenomenul flower-power atingea apogeul. Acum pari cumva din anii...'60 daca ii porti dar numai cine nu a trecut prin frumusetea acelei perioade, cu visele si idealurile ei, nu stie ce inseamna si ce mesaj transmite o astfel de pereche de blugi! Dar va reveni ea moda blugilor evazati cat de curand!

Mai e o categorie distincta - cei care alergau dupa cate o pereche de jeans "originali" inainte de Revolutie si cand puneau mana pe cate un Levi's erau faima cartierului - "Da' de unde ti i-ai luat? Ai dat mult pe ei? Pot sa pun mana pe material? Mi-i imprumuti si mie la bairamul de sambata?". 

"NUUUUUUUUU!!!"


Deh...povesti de demult ale celor care au trecut acum de o anumita varsta... 

Povestea unei perechi de Levi's


Nu orice pereche de Levi's...perechea mea! Da, stiu, cei care cititi acest articol, veti rade poate - acum jeans Levi's se gasesc in toate mall-urile si e frumos sa ai de toate la o aruncatura de...card in POS, nu? Dar cand am primit eu prima mea pereche nu se gaseau blugi in tara - doar "afara". Eram pe atunci doar un tanar visator care incercam sa razbat printre alti tineri visatori si sa ajung in Occident, acolo unde speram eu sa imi fac un viitor mai bun. 

Un unchi de-al meu, care lucra pe un contract undeva prin tarile arabe, mi-a cumparat din strainatate prima mea pereche de blugi atunci cand inca nu stiam cum se pronunta Levi's! Pe atunci pronuntam cu totii asa cum se scrie - (l e v i s) si nu cum se pronunta corect (l i v a i s), asa ca tot cartierul a aflat ca unchiul meu mi-a luat o pereche de "blugi levis". Pentru ca mi-au fost atat de dragi, ma credeti sau nu, si acum pronunt "levis"; asta imi aminteste de vremurile in care abia paseam in viata pe cont propriu...

...

Blugii mei Levi's... Ii purtam zi de zi, indiferent de anotimp si de hainele cu care "ii asortam". Ii spalam des, chiar prea des pentru o pereche de jeans! Mi se parea ca trebuie sa fie mereu curati ca sa impresionez si mai mult prietenii si fetele. De aceea, in timp, s-au mai uzat dar tot nu i-am abandonat. Recent am citit un articol in care unul dintre directorii de la Levi's facuse un experiment si a demonstrat ca o pereche de jeans poate rezista extrem de mult timp chiar si daca nu e spalata - tipul a purtat o pereche de blugi un an de zile fara sa o spele si la final a aratat ca materialul denim din care era facuta nu dezvoltase bacterii! Daca stiam eu asta, nu ii mai spalam pana la Revolutie, si-asa am iesit la Universitate in '90 imbracat cu ei!

La un moment dat unchiul meu mi-a cumparat si o geaca de blugi si mi se parea ca sunt "imbracat la patru ace" atunci cand ieseam din casa intolit tot in denim in privirile admirative ale fetelor... Acum ar arunca priviri ironice dupa mine, dar probabil ca tinerii din ziua de azi nu inteleg adevarata valoare a unui jeans de calitate. 

I-am pastrat in amintirea acelor vremuri si inca ii mai am si in ziua de azi, undeva, frumos spalati si impaturiti, in sifonier. Bineinteles, nu ma mai cuprind de mult iar prietena mereu ma intreaba cat o sa-i mai tin acolo dar a inteles din faptul ca nu ii raspund niciodata ca acea pereche de blugi nu am s-o arunc niciodata! 

O intalnire 


Probabil ca v-ati dat seama ca am o oarecare obsesie pentru perechea mea de Levi's; e drept, acum nu ma mai incap de multisor si degeaba ma trimite prietena la sala ca la 40 de ani organismul nu se mai subtiaza nici daca il treci prin ascutitoare! 

Apropos - nici la sala nu mai merg! Sunteti curiosi de ce?

Ei bine, mergeam la antrenament dimineata la prima ora - incepeam la 7 si terminam pe la 8 - 8.30, apoi ma imbracam sa merg la firma. Incercam sa imi incep ziua in forta, citisem eu undeva ca daca faci miscare dimineata ai mai multe sanse sa slabesti pentru ca organismul e fortat sa consume din ce a depozitat. Ma rog, asa spune o teorie...la mine nu prea functiona...

Intr-o zi, dupa ce am tras tare la aparate, am facut dus si m-am indreptat spre zona de receptie pentru a iesi din sala, am ramas stupefiat - mi-a iesit in cale o...pereche de blugi care m-a socat! Imi pare rau ca nu aveam la indemana telefonul sa le fac o poza, dar aratau cam asa...




Dupa ce am trecut peste socul momentului si am reusit sa imi ridic privirea sa o vad si pe posesoarea lor, nu m-am putut abtine sa nu o intreb: 

- Nu te supara, am un prieten tamplar, iti poate scoate el cuiele de sub birou!

Nedumerita, fata m-a intrebat:

- Ce cuie? De unde?

Am plecat, lasand-o pe duduie sa se gandeasca mai bine daca o pereche de jeans ar trebui sa arate in halul ala sau nu... Acum, inteleg moda, dar nu inteleg exagerarile astea...or fi din cauza lipsei de material oare? Se scumpesc iar blugii sau s-au ieftinit foarfecile?

Din ziua aceea nu am mai calcat pe la sala; nu de alta dar imi era sa nu vad iar aratarea aceea imbracata intr-o pereche de zdrente ramase de la o pereche de jeans mai veche sau te miri de unde si i-a recuperat ea in halul ala...

Vedeti voi...?


Eu unul iubesc denimul asa cum e el. Nu imi trebuie nici pantaloni impodobiti cu tinte, nici cu zeci de capse, nici cu abtibilduri cu super-eroi si nici nu scriu cu pixul pe geaca "Metallica" sau "Iron Maiden" doar ca sa fiu altfel decat ceilalti. 

Singura mea nedumerire si o intrebare adresata producatorilor de jeans din lumea intreaga - bai, fratilor, voi nu mai stiti sa fabricati niste blugi clasici, drepti, asa cum se faceau odata, netaiati si neciopartiti? Ca zdrente am vazut ca stiti sa fabricati cu totii si daca ma pun cu foarfeca pe perechea mea de Levi's (ceea ce nu se va intampla in veci!) veti vedea ca stiu si eu!


Epilog


In dimineata asta am avut un alt soc, de aceasta data placut - prietena m-a rugat sa ii imprumut perechea mea de blugi Levi's din liceu - zice ea ca e acum o moda noua ca fetele sa poarte pantaloni cu o forma masculina si era curioasa daca ii vin sau nu. Daca zice ea...o s-o las sa-mi poarte si geaca de blugi daca e asa! Ma bucur ca am gasit pe cineva care sa iubeasca denimul la fel de mult ca mine...


In loc de final


Pe cand scriam acest articol am primit un mesaj pe whatsapp de la prietena mea...






Gata, public articolul si ma despart de ea!!! Alta la rand. domnule, care stie sa pretuiasca o pereche de jeans asa cum se cuvine!



Articol scris pentru proba Answear a competitiei Super-Blog 2016. 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Transformă-ți grădina într-o oază de relaxare cu Biano!

Cum am invatat sa vorbesc "retelistica"...

O zi din viata unei stampile datiere (sceneta in trei acte)