La biroul din...masina

Problema


Nu am cine stie ce fita de masina - un Opel Astra GTC din 2011, pe benzina. Nu-mi place motorizarea pe motorina, am eu o expresie ce contine cuvintele "tractor" si "arat pe camp" dar nu vreau sa o spun aici pentru ca sa nu jignesc proprietarii motorizarilor Diesel. Mai aveam eu o expresie ce continea cuvintul "pacura" ca in "mai ramane sa punem pacura in rezervor ca tractoristii care mergem la arat pe camp", dar nici pe asta nu vreau sa o spun aici, nu de alta, dar se supara cei care baga la pompa motorina in rezervor!
In fine, ca sa nu ne lungim, prefer motorizarea pe benzina - e mai sprintena si mai silentioasa. Iar la cat petrecem zilnic in trafic, in Bucuresti sau pe soselele patriei, numai chef de tacheti ce iti suna sacadat in ureche nu avem...
Am si un job bun - unul ce implica coordonarea de la distanta a unor echipe care lucreaza la optimizarea site-urilor unor clienti din strainatate. Lucrez "remote", astfel incat pot sa stau acasa, in pat, la birou ori chiar pe plaja sau la piscina (aici de fapt nu, ca mi se uda laptopul) si sa coordonez echipele fara sa considere cineva ca nu mi-am facut treaba pe ziua aceea doar pentru ca nu mi-am pus cravata la gat. Totusi, asa cum m-am obisnuit la multinationala la care lucram inainte, incerc sa ajung zilnic la biroul pe care mi l-am inchiriat doar ca sa am acea "senzatie de birou" care te pune in miscare. In pat, cu telecomanda alaturi, parca nu iti vine sa coordonezi echipe care sa analizeze meta-tag-urile clientului, procesul de link-building sau, de ce nu, codurile CSS si modul in care interactioneaza Java Script-ul cu interfata de mobil...
De regula incep activitatea pe la ora 10 (sa evit traficul bucurestean, mereu aglomerat, in drum spre birou) si termin pe la 18.30 cand incerc sa o iau tiptil spre casa. Problema mare e ca la ora aceea echipele din strainatate sunt in plin avant si parca as dori sa mai fac niste ultime ajustari cu ei online si sa discut problemele mai stringente pe Skype. La ora la care ajung eu acasa (aproape de ora 20.00) de regula nu ii mai gasesc online pe programatori si atunci ramane sa le scriu un mail sau sa convenim de comun acord un videocall Skype pentru a doua zi, la o ora convenabila.

Ideea


Ma gandisem de mult sa imi iau o navigatie dedicata la masina. Citisem intr-un articol ca 80% dintre soferii bucuresteni folosesc 20% dintre strazile Capitalei si de aceea, la cat timp petreceam in trafic, imi doream de multe ori sa o iau "pe stradute"; dar pe care din ele, daca nu stiam unde ma scot in celalalt capat...?
In ziua aceea am cautat pe Google "navigatie auto" si am dat (dupa nelipsitul site okazii.ro, acolo unde poti identifica si "ocazii" dar poti sa iti iei si tepe, pe romaneste) peste site-ul celor de la Edotec, acolo unde am gasit o oferta deosebita in materie de gadgeturi auto. In plus, magazinul online avea afisata sigla celor de la trusted.ro, ceea ce insemna ca erau un magazin online de incredere.



Dupa 20 de minute de navigat online mi-am dat seama ca nu mai doream sa imi cumpar doar un sistem de navigatie auto dedicata pentru Opel-ul meu ci acum voiam sa imi iau un intreg sistem integrat cu comenzile de pe volan, care sa imi permita sa accesez, de exemplu, Skype sau Google direct din masina.


Solutia



Pe pagina dedicata modelelor auto Opel am gasit un model destul de interesant. Se chema Edotec EDT-M072 Dvd Auto Multimedia si era functional pe sistem de operare Android, avand incorporata si functie de internet. Exact ce imi trebuia!



Am pus mana pe telefon si am sunat la numarul Edotec afisat pe pagina proprie, 0364.56.57.58. Un operator mi-a raspuns si m-a lamurit cu privire la toate intrebarile pe care le aveam privitoare la acest produs. Am aflat astfel ca gadgetul avea un conector CAN-BUS care permitea integrarea comenzilor de pe volan, afisarea informatiilor computerului de bord dar si a informatiilor climatronicului, ecran capacitiv multitouch de inalta rezolutie, wi-fi incorporat si o varietate de aplicatii de pe Android Market, download-ready! 
Am hotarat imediat sa imi cumpar gadgetul si sa il instalez apeland la serviciile de montaj puse la dispozitie de Edotec - ar fi fost pacat sa bag surubelnita pe unde nu-mi fierbea oala pentru ca de la optimizare site-uri la instalare gadgeturi e cale lunga...

Rezultatul

Acum, indiferent la ce ora plec si oricat as sta in traficul bucurestean, am posibilitatea sa fiu contactat sau sa contactez pe Skype echipa de programatori, fara absolut nicio problema. Mi-a luat ceva timp sa ma obisnuiesc sa nu mai vorbesc cuvinte dulci romanesti la adresa celorlalti participanti la trafic sau la adresa aglomeratiei din Bucuresti atunci cand sunt in Skype videocall (am fost, fara sa vreau, "profesor de limba romana" pentru colegii din strainatate care s-au amuzat teribil in primele zile in legatura cu modalitatea in care reactionez la volan) dar in rest totul e perfect - calitatea semnalului este excelenta, la fel ca si calitatea imaginilor si sunetului. 



La semafor pot sa accesez cu o singura atingere inboxul de pe Gmail si sa verific ultimele mesaje de la echipa de programatori, nemaivorbind daca ma prinde, atunci cand uit sa pun navigatia, aglomeratia la intersectia de la Razoare in orice seara de pe la 18.30 la 19.30 - atunci am timp sa verific intreaga mesagerie! 





De Facebook, ce-i drept, nu prea am timp si nici nu as avea cum sa stau cu ochii in interfata multimedia a noului meu sistem de navigatie auto. In schimb, daca vreau sa accesez sistemul audio pentru a asculta in podcast, direct de pe internet, ultimele sfaturi de la Neil Patel, the guru in materie de optimizare pentru landing pages, o fac cu mare placere, indeosebi datorita sunetului extrem de clar si rezolutiei inalte pe care le pot adapta cu egalizatorul EQ si procesorului de sunet stereofonic. Nu stiu daca ma intelegeti, dar se aude de zici ca tipul sta pe bancheta din spate, nu altceva!

A! Eram sa uit - navigatia - traznet! Ma conduce acum pe cele mai scurte trasee spre birou, spre casa sau spre oriunde m-or conduce pasii...aaa...rotile autoturismului meu... 
Am spus "spre birou"? Am gresit - acum am biroul in masina...multumita Edotec, magazinul online cu cel mai diversificat stoc de produse de gen din Romania.

Nota: acest articol a fost scris pentru proba Edotec din cadrul competitiei Super Blog 2016.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Transformă-ți grădina într-o oază de relaxare cu Biano!

Sanatate de la Sano Vita

Cum am invatat sa vorbesc "retelistica"...